Les auteur·e·s de certaines contributions de ce rapport sur l’éducation ont prévu des documents supplémentaires, des versions longues de l’article publié ou des traductions en anglais afin de permettre aux lecteurs·lectrices intéressé·e·s d’approfondir les thèmes abordés.
Ces documents supplémentaires sont disponibles dans cette section. Les différents documents sont en relation avec les textes indiqués.
Vous trouverez dans cette rubrique les documents supplémentaires. Ceux-ci se rapportent aux textes indiqués.

The European Public Schools (EPS) as a response to demographic changes in Luxembourg? (Integral version)

LGBTI* Young People in Luxembourgish Schools: Stories and Analysis of Discrimination, Social Support, and General Well-Being ...

Impact of the COVID-19 Pandemic on the Academic Achievement of Primary School Students in Luxembourg: First Longitudinal ...

Screening for Visual Difficulties in Early childhood – A Rationale for Using Large Scale Monitoring Data to Optimize the ...

Assessing Cognitive Ability in Multicultural and Multilingual Settings: A Language-Fair Test Battery for Children (Integral ...

Intégration et orientation des élèves nouvellement arrivé·e·s : défis et perspectives (Supplement)

Unterschiede im Hörverstehen von Luxemburgisch und Deutsch zu Beginn des Schriftspracherwerbs (Supplement)

Pre-Service Teachers’ Attitudes on Lesbian, Gay, and Bisexual (LGB) Students in Luxembourg (Supplement)

Instructional Quality and School Climate in Luxembourg’s Écoles Fondamentales: Findings from the SIVA Study (Integral ...

Zeitschriftenartikel als zentrale wissenschaftliche Publikationen in der luxemburgischen Bildungsforschung von 2016 bis 2023 ...

The Educational Success of Autistic Children in Mainstream Elementary Schools in Luxembourg (Supplement)

Differences in Mathematics Achievement Between Students from European Public Schools and Students Following the Luxembourgish ...

Auswirkungen der COVID-19 Pandemie auf die schulischen Kompetenzen von Grundschüler*innen in Luxemburg: Erste ...

Unterschiede in Schullaufbahnen von Schüler:innen in Luxemburg (Supplement)

Auswirkungen der COVID-19 Pandemie auf die schulischen Kompetenzen von Grundschüler*innen in Luxemburg: Erste ...

New Longitudinal Findings from the National Education Monitoring Programme ÉpStan from grade 1 through grade 5. Negative ...

Differences in Mathematics Achievement Between Students from European Public Schools and Students Following the Luxembourgish ...